Εδώ συναντά κανείς την Τέχνη του Μάρμαρου και του Κρασιού σε όλο τους το Μεγαλείο.
Τήνος, το «χειροποίητο νησί». Με αυτή τη φράση του Κορνήλιου Καστοριάδη ξεκινά το αφιέρωμα του Guardian για το κυκλαδίτικο νησί.
Η Ρέιτσελ Χόουαρντ αναφέρεται στην ιστορία του νησιού στη μαρμαροτεχνία, σημειώνοντας πως οι γλύπτες έχουν μετατρέψει κάθε σκάλισμα, πόρτα και συντριβάνι σε έργο Τέχνης. Ακόμη, και οι πινακίδες που πωλούνται είναι χαραγμένες από μάρμαρο.
Οπως αναφέρει, το 1842, ο Γάλλος ταξιδιωτικός συγγραφέας Alexis de Valon, έγραψε: «Όλο το νησί έχει καλλιεργηθεί με βαθιά αποφασιστικότητα, σχεδόν αψηφώντας τα φυσικά φαινόμενα - στην απουσία εδάφους, οι κάτοικοι οργώνουν τα βράχια».
Από τη μαρμαροτεχνία, ο Guardian περνά στη νέα εποχή κρασιού και αποθεώνει την Τήνο. Οπως αναφέρει, ηταν μια σημαντική περιοχή που παραγόταν κρασί εδώ και αιώνες, αλλά η στροφή στη κτηνοτροφία το 1970 έφερε την καταστροφή των αμπελώνων.
Η δημοσιογράφος μίλησε με τον Μιχάλη Κοντιζά, που βρίσκεται πίσω από το Volacus wine και παράγει βιολογικά κρασιά.
«Η Ελλάδα χρειάζεται τον τουρισμό, καθώς δεν παράγουμε πολλά. Αλλά θέλουμε όσους έρχονται να δοκιμάσουν τα πράγματα που παράγουμε», λέει στη δημοσιογράφο ο κ. Κοντιζάς.
Την ίδια στιγμή ο Jerome Binda από το Παρίσι, έχει εδραιώσει το Domained de Kalathas οπού πειραματίζεται με φυσικά κρασιά.
Στο οδοιπορικό της η δημοσιογράφος γνώρισε το νησί και έφτασε στα καλύτερα εστιατόρια αλλά και τους ωραιότερους ξενώνες, κάνοντας τις δικές της προτάσεις.